• Alkmaar Marketing

Regio Alkmaar gaat meer toeristen verwelkomen

ALKMAAR 'Het seizoen' staat weer voor de deur en Alkmaar Marketing denkt dat er zeker 9.000 extra kwaliteitsbezoekers Alkmaar en de regio zullen bezoeken.

In het voorjaar van 2017 intensiveerde Alkmaar Marketing haar bewerking van internationale touroperators. Niet zonder resultaat. Uit het netwerk kwam al snel een verzoek van een van de grootste touroperators van Duitsland om een programma samen te stellen voor 65 dagdelen.

Op verzoek van Alkmaar Marketing bracht lokale touroperator EventsHolland een voorstel uit. Verschillende steden waren in de race, medio februari werd bekend dat de keuze op Alkmaar was gevallen. Inmiddels hebben EventsHolland en de Duitse touroperator een overeenkomst gesloten, waarmee op 65 dagdelen in voorjaar en zomer in totaal 9.000 Duitse bezoekers Alkmaar en omgeving zullen bezoeken. De groepen komen niet alleen op kaasmarktdagen, het aanbod van stad en regio als combinatie hebben in dit traject het verschil gemaakt. In het programma zit onder andere een huifkarrit in de duinen bij Egmond en maar liefst 2,5 uur vrije tijd in Alkmaar. Bij aankomst in Alkmaar ontvangen de bezoekers in de bus een VisitAlkmaar/Alkmaar Prachtstad stadsplattegrond met alle bezienswaardigheden, winkel- en horecagebieden en hoogtepunten in de binnenstad.